معایب و مزایای تا کردن و لول کردن فرش - الو قالیشویی

معایب و مزایای تا کردن و لول کردن فرش


معایب و مزایای تا کردن و لول کردن فرش

وقتی زمان جابه‌جایی فرش‌ها می‌رسد بهترین و سریع راه تا و لول کردن فرش است! با این‌حال این روش که سالیان سال مورد استفاده قرار گرفته است، می‌تواند به فرش آسیب وارد کند به‌ویژه اگر نکات استاندارد تا کردن و لول کردن فرش را رعایت نکنید! به همین خاطر قصد داریم در این مطلب به‌طورکامل به معایب و مزایای تا و لول کردن فرش بپردازیم. همچنین نکات کاربردی و مهم در این زمینه را در اختیارتان قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

مزایا تا زدن و لول کردن فرش

واقعیت این است که تا کردن و لوله کردن فرش، تنها راهی است که از طریق آن می‌توانید فرش را جابه‌جا کنید. بنابراین بزرگ‌ترین مزیت تا زدن فرش یا اصطلاحاً لول کردن را می‌توان کمک به جابه‌جایی و انتقال فرش دانست. با این‌حال تا کردن فرش در کوتاه مدت و فقط برای زمانی‌که در ماشین قرار دارد، مناسب است؛ اگر زمان بیشتری فرش را بدون رعایت اصول تا کردن به‌ویژه فرش دستباف تا شده رها کنید، به بافت و الیاف آن آسیب وارد می‌شود.

راه های ثبت سفارش در تهران

سفارش آنلاین و دریافت تخفیف ویژه

۰۲۱۱۷۶۲

۰۲۱۲۲۲۲۵۳۱۴

۰۲۱۴۴۴۰۳۴۱۱

۲۰ خط ویژه در سراسر تهران، تماس فوری با لمس شماره

معایب تا کردن و لول کردن فرش

عمدتاً تا و لول کردن فرش توسط بیشتر افراد به اشتباه انجام می‌شود، در نتیجه در طولانی مدت به‌ویژه برای نگه‌داری فرش در انباری، شدیداً به این کالای نفیس آسیب وارد خواهد شد. این در حالی است که آسیب به الیاف فرش باعث شکستگی آن نیز خواهد شد. در نتیجه برای رفع شکستگی فرش گران‌قیمت‌تان باید آن را به دست رفوگران بسپارید.

البته اگر شانس بیاورید و فرش‌های تا خورده که برای مدت طولانی در انباری نگه‌داری شده‌اند، مورد حمله بید قرار نگرفته باشند! در این صورت با یک فرش شکسته و جویده شده روبه‌رو خواهید شد.

همچنین بخوانید:رفع کوبیدگی فرش ماشینی بر اثر گذاشتن جسم سنگین

نحوه صحیح تا کردن فرش

اگر می‌خواهید فرش‌های‌تان را جابه‌جا کنید، بهتر است آن‌ها را تا کنید. این کار را باید با تقسیم کردن فرش به تکه‌های کوچک انجام دهید. برای این‌کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا فرش را کاملاً روی زمین پهن کنید.
  2.  فرش را از لبه‌ی سمت راست یا چپ به اندازه یک سوم تا بزنید.
  3.  سپس لبه‌ی دیگر را طوری تا بزنید که یک سوم فرش تا خورده را کاملاً بپوشاند و به شکل مستطیل شود.
  4.  فرش را صاف کنید. سپس برخلاف خواب فرش، یک سوم عرض را آن تا بزنید.
  5. در مرحله آخر زانوهای خود را روی فرش تا شده قرار دهید و یک سوم آخر را تا کنید. در این حالت فرش به شکل یک مستطیل کوچک تبدیل می‌شود.
  6. در نهایت فرش را با طناب محکم ببندید تا در حین حمل باز نشود.
معایب و مزایای تا کردن و لول کردن فرش - الو قالیشویی
معایب و مزایای تا کردن و لول کردن فرش

نحوه صحیح لول کردن فرش

لول کردن فرش برای مواقعی که می‌خواهید فرش را در انباری نگه‌داری بسیار مناسب است. اگر لول کردن را مانند مراحل زیر انجام دهید، هیچ‌گونه شکستگی و آسیبی برای طولانی مدت به آن وارد نخواهد شد.

  1.  اگر قصد دارید فرش را برای مدتی طولانی لول شده نگه دارید، ابتدا آن را جارو بزنید تا هرگونه آلودگی از سطح آن پاک شود.
  2.  سپس فرش را روی زمین صاف پهن کنید.
  3. در جهت خواب فرش، لول کردن را به آرامی شروع کنید.
  4. دقت کنید که لوله کردن فرش صاف و دقیق پیش برود. هر کجا که احساس کردید فرش صاف لوله نمی‌شود آن را باز و اصلاح کنید.
  5.  پس از پایان لول کردن، فرش را با یک طناب محکم ببندید.

توجه داشته باشید که در هنگام لول کردن فرش مقداری نفتالین برای جلوگیری از بید زدگی در داخل آن قرار دهید. همچنین برای جلوگیری از ورود گردوغبار می‌توانید دور فرش را نایلون یا پارچه ببندید.

تیم قالیشویی شهاب از متخصصانی تشکیل شده است که تجربه و دانش کافی در زمینه تمیزکاری و بازسازی فرش دارند. آنها با دقت و دانش فنی خود، به از بین بردن زردی فرش شما می‌پردازند با انتخاب قالیشویی شهاب ، می‌توانید به آرامش و اطمینان خاطر به خدمات حرفه‌ای و کیفیت بالای آن اعتماد کنید.  همچنین به محیط زیست حساس هستند و از مواد شیمیایی مناسب و بهداشتی استفاده می‌کنند تا فرش شما را بدون هیچ گونه آسیبی شستشو دهند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *